sunnuntai 5. helmikuuta 2012

Koska minä saan valita

Norkku haastoi minut jokin aika sitten aiheella Jos minä saisin valita. Ideana tehdä listaa asioista, jotka tapahtuisivat, jos itsellä olisi valta päättää. Kiva haaste, kiitos Norkku!

Itse olen viime aikoina alkanut huomata, että oikeastaan omaan elämäänsä voi vaikuttaa enemmän kuin olin aiemmin tullut ajatelleeksi. Ihan vain ajattelemalla ja tekemällä päivittäisiä valintoja, tietoisesti tai tiedostamatta. Ei varmaankaan ihan kaikkeen voi vaikuttaa, mutta useampiin asioihin, kuin moni tiedostaakaan.

Niinpä tämä haaste saa minun päässäni uuden muodon. Koska minä saan valita. Toivottavasti et pahastu, Norkku, että näin omavaltaisesti muokkasin haastettasi!


Koska minä saan valita, minulla on:
- upea perhe ja viihtyisä koti
- ihania ystäviä ja läheisiä, jotka tuovat minulle paljon onnen tunteita
- tämä blogi, joka tuo iloa minulle itselleni ja toivon mukaan myös alati kasvavalle lukijajoukolle :)

Koska minä saan valita, minulla tulee olemaan:
- talo täynnä ystäviä, naurua, musiikkia ja hyvää ruokaa
- juhlia, kutsuja ja tapahtumia, joissa minä ja läheiseni saamme elämyksiä ja kokemuksia
- matkoja ja uusia, mielenkiintoisia paikkoja ja ihmisiä, nautittavana perheeni kanssa
- sellainen työ, jossa viihdyn, joka antaa minulle energiaa ja jossa koen onnistumisen ja täyttymyksen tunteita
- tarpeeksi rahaa ja aikaa tehdä, mitä ikinä haluan perheeni kanssa ja itsekseni
- rauhallisia, onnen ja huolettomuuden täyttämiä hetkiä


Nyt varmaan moni ajattelee, kuinka niin muka olen valinnut lapseni, tai kuinka ihmeessä valinnoillani voin saada rahaa. Siinäpä se. Mietittävää. Miten se elämä meneekään, ja mitkä asiat ja valinnat johtavat toiseen. Missä määrin niihin voi itse vaikuttaa ja missä määrin otetaan se mitä annetaan. Tai, otetaan se mitä joku muu valitsee puolestamme.

Laitan haasteen eteen päin Hannerikalle ja Jennylle. Valinta on teidän, Jos tai Koska.




2 kommenttia:

  1. Hei, kiitos tästä!
    Paneudun haasteeseen heti alkuviikosta :) Ensin täytyy vähän miettiä. Tai laittaa alitajunta hommiin ensi yönä!

    VastaaPoista
  2. Kiva kun otit haasteen vastaan!

    Alitajunnan käyttäminen onkin viisasta, ja monesti tehokkaampaa kuin pähkäily... Kunpa osaisikin enemmän luottaa alitajuntaan ja ottaa rennosti!

    VastaaPoista

Heräsikö ajatuksia? Pienikin kommenttisi tekee minut iloiseksi :-)